© تمام حقوق متعلق به ایده فرم است.

 
کانتر پذیرش کلینیک زیبایی

دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی

یکی از مشاغلی که این روزها بیش از گذشته پررنگ شده است کلینیک های زیبایی است. در سال های اخیر این مراکز همچون مراکز خرید به اماکن پر رفت و آمدی تبدیل شده است. از مهمترین مسائلی که در دکوراسیون داخلی این مکان ها باید در نظر گرفته شود، القای آرامش است. همانطور که میدانید این کلینیک ها اکثرا امورات زیبایی و درمانی را انجام میدهند. این دو امر هر کدام به نوبه ی خود حس اضطراب را در بیماران ایجاد میکند. تا حد ممکن در طراحی این فضاها باید به این نکته توجه شود.

رنگ های روشن تا حد چشمگیری آرامش فضا را تامین میکند.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

زیبایی بصری کلینیک زیبایی

به طور عمومی خانم ها در این گونه کلینیک ها رفت و آمد میکنند. بهتر است در طراحی این فضاها، ما این قشر را بازار هدف قرار میدهیم. البته نیازی نیست که در دکوراسیون داخلی این فضا کلیشه ها را به کار ببریم. دیگر این روزها تفاوت خانم ها و آقایان معطوف به علاقه ی خانم ها به رنگ هایی مانند صورتی نیست. خانم ها نسبت به قبل حساس تر شده اند و کوچکترین ظرافت ها را نیز در نظر میگیرند.

رعایت اصول بهداشتی

علاوه بر ظرافت در طراحی، رعایت نکات بهداشتی و اصول زیبا سازی محیط از اهمیت ویژه ای برخوردار است. توصیه ی ما، استفاده از میزها و صندلی ها با رنگ روشن است که چشم نواز باشد.

دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی دکوراسیون داخلی

همانگونه که در تصاویر بالا مشاهده میکنید، رنگ سفید گزینه ی مناسبی جهت کانتر کلینیک ها میباشد. این رنگ علاوه بر اینکه نماد پاکی و سلامت است، حس ارامش را نیز در بیماران تقویت میکند. برای دیدن کانتر های بیشتر میتوانید به قسمت کانترهای پذیرش مراجعه کنید.

نورپردازی در کلینیک زیبایی

پس از انتخاب رنگ مناسب، نور پردازی و استفاده از سقف های کاذب بیشترین تاثیر را میگذارد. یکی از ساده ترین راه ها در نور پردازی، استفاده از نورهای طبیعی میباشد. نور طبیعی فضا را دلباز میکند. علاوه بر آرامش خاطر بیماران، قدرت دید پزشک را نیز بالاتر میبرد.

 

تجهیز کردن کلینیک زیبایی

تمامی موارد گفته شده تنها یک روی سکه است. روی دیگر سکه به کارایی و سهولت استفاده ی بیماران برمیگردد. سهولت در رفت و امد بیماران یکی از موارد مهمی است که باید در نظر گرفته شود. از دیگر موارد مهم، استفاده از تاسیسات مکانیکی و الکتریکی مناسب میباشد. متاسفانه در دکوراسیون داخلی بسیاری از کلینیک ها به این موضوع توجه نشده است. ممکن است در نگاه اول کلینیک زیبا به نظر برسد، اما بهره وری از آنها بسیار پایین است.

تامین برق

تامین برق کافی برای دستگاه ها و تجهیزات از مسائل مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای داشت. که این مهم در وهله ی اول با اعلام نیاز از سوی کارفرما میباشد. پس از آن تیم طراحی موظف است، بهترین چیدمان را به کارفرما اعلام دارد. این طراحی علاوه بر زیبایی باید بتواند برق تمامی دستگاه ها را تامین کند.

تهویه ی مناسب

پس از تامین برق مصرفی، باید به تهویه ی ساختمان توجه شود. با توجه به انتظار بیماران در یک سالن، باید سیستمی تعبیه شود که هوای کثیف و آلوده را به بیرون هدایت و هوای تازه را جایگزین کند.