© تمام حقوق متعلق به ایده فرم است.

 
دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری گوگل

وقتی صحبت از دکوراسیون اداری شرکت گوگل میشود یاد چه چیزهای می افتید؟ حتما گمان میکنید میخواهیم از موتورهای جستجوی گوگل و راه های جستجو در آن صحبت کنیم. ولی باید بگویم که کاملا در اشتباه هستید و موضوع بحث ما در این مقاله نه موتورهای جستجو است و نه رایانش های ابری. بلکه هدف ما بررسی شرکت گوگل از نظر معماری میباشد. یک معماری پر از انرژی که شامل فضاها و رنگ های بسیاری است. در این معماری به ظریف ترین نکات توجه ویزه ای میشود. جالب است بدانید همین نکات ظریف تا حد چشمگیری راندمان کارمندان را بالا برده و شرکت را به اهداف از پیش تعیین شده ی خود نزدیک میکند.گوگل

رنگ در طراحی اداری گوگل

همانطور که در جریان هستید، این شرکت دارای شعب مختلف در شهرهای مختلف جهان میباشد. اما طراحی تمام دفاتر گوگل از یک وحدت رویه برخوردار است. استفاده از رنگ های مختلف، باعث ایجاد انگیزه و شکوفایی خلاقیت کارکنان میشود. شاید باورتان نشود، اما شرکت گوگل از تمامی رنگ های یک جعبه مدادرنگی در طراحی خود استفاده کرده است. در طراحی خود نهایت انرژی محیط را به کار گرفته است. با مراجعه به مقاله ی ” رنگ مناسب در دکوراسیون اداری ” میتوانید بیشتر با مفاهیم رنگ ها آشنا شوید.

دکوراسیون اداری

فضای استراحت در شرکت گوگل

البته طراحی این شرکت به گونه ای است که برای زمان های استراحت هم المان های بسیاری را در نظر گرفته است. در این طراحی فضاهای پر از آرامش جهت استراحت کارکنان تعبیه شده است.

دکوراسیون اداری گوگل

البته اگر استراحت برای شما فضایی برای ریلکسیشن تعریف میشود باید بگویم گوگل فکر این موضوع را هم کرده است. این شرکت فضاهایی را جهت استفاده ی مجزای پرسنل تعبیه نموده است.

دکوراسیون اداری

اتاق فکر در شرکت گوگل

در شطراحی فضاها در شرکت گوگل به اینجا ختم نمیشود. گوگل حتی فضاهایی تحت عنوان اتاق فکر برای کارکنان خود در نظر گرفته است. این اتاق فکر در شعبه های مختلف رنگ متفاوتی دارد، که به فراخور رنج سنی کارمندان اون شعبه در نظر گرفته شده است.

دکوراسیون اداری

برخلاف تصور عموم، این دفترکار خشک نبوده و جذابیت های ویژه ای نیز دارد. دسترسی پرسنل به بوفه از طریق تونل هیجان انگیزی است. ورودی این تونل در محل کار پرسنل است. خروجی آن مستقیما در بوفه است. طراحی چنین فضای جذابی خواب را از سر کارکنان میپراند. با نوشیدن یک فنجان قهوه در این فضا، کارایی کارمندان به حداکثر ممکن خود میرسد.

فضای اداری گوگل

نوبتی هم باشد، نوبت به فضای کاری اصلی این شرکت میرسد. جاییکه کارمندان باید نهایت تمرکز را داشته باشند. جانمایی میزها و سیستم ها به گونه ای است که محرمانگی در نهایت حالت ممکن خود قرار دارد. میزها در ارتفاع استاندارد قرار دارد تا کوچکترین آسیبی به کارکنان نرسد. نور فضا به صورت ملایم و یکنواخت در اتاق تقسیم شده است. رنگ اتاق خنثی بوده و تمرکز را تا حد امکان بالا میبرد.

دکوراسیون اداری

از دیگر فضاهای این مجموعه میتوان به سایر فضاهای موجود اشاره کنیم. فضاهایی گروهی جهت نشستن و تبادل افکار بین اعضای شرکت از دیگر فضاهای موجود در این شرکت میباشد. در زیر چند نمونه از این فضاهای تبادلی را شاهد هستید.

دکوراسیون اداری

در آخر یکی از نکات مثبت شرکت گوگل فراهم کردن فضای سبز میباشد. این فضا علاوه بر اکسیژن بسیار بالا، طراوت و تازگی را بین پرسنل ایجاد میکند. این تنفس مغز، به شکوفایی پیشنهادهای خلاقانه کمک های به سزایی میکند.

دکوراسیون اداری