© تمام حقوق متعلق به ایده فرم است.

 

رنگ مناسب در دکوراسیون اداری

تاثیر رنگ ها

رنگ مناسب در دکوراسیون اداری کلید جادویی در دیزاین هر محیطی میباشد. تاثیر این عنصر بر هیچکس پوشیده نیست. بر خلاف افکار عموم، استفاده از رنگ مناسب در چیدمان چندان هم هزینه بر نیست. کافی است اصول چیدمان و ترکیب رنگ را بدانید. بعد از آن اهداف خود را مشخص کنید. آیا در محیط کار خود به دنبال پویایی هستید؟ آیا آرامش و تمرکز پرسنل هدف نهایی شما میباشد؟ آیا از شاد و پرانرژی بودن محیط خود لذت میبرید؟ آیا با مشتریان خود در تعامل هستید؟  رنج سنی کارمندان شما چگونه است؟ جواب این سوال ها قدم اول تصمیم گیری درباره ی تم رنگی محیط کارتان میباشد.

قدرت رنگ ها را دست کم نگیرید. در انتخاب رنگ مناسب در دکوراسیون اداری خود دقت کنید. به همان اندازه که رنگ مناسب راندمان کاری را بالا میبرد، انتخاب رنگ نامناسب رخوت و بی حوصلگی به همراه دارد.

خاصیت رنگ ها

شاید در ابتدا اولین رنگی که جهت دکوراسیون اداری به ذهنتان برسد رنگ سفید باشد. اگرچه سفید بسیار رنگ مناسبی است و فضا را بزرگتر نشان میدهد. اما توصیه ی ما به شما استفاده از رنگ های پرانرزی تر میباشد.

سفید

رنگ سفید مناسب بیمارستان و مراکز بهداشتی میباشد. این رنگ تا حد زیادی ترس و استرس را کاهش میدهد. این رنگ برای فضاهای رقابتی و انگیزشی مناسب نمیباشد. در طولانی مدت خستگی ایجاد کرده و باعث کاهش انرژی میشود.

زرد

این در حالی است که اگر از این رنگ در کنار رنگ زرد استفاده کنید، روشنایی به محیط میبخشید. علاوه بر نورانی شدن شادی و مثبت اندیشی را به محیط کار خود اضافه میکنید. با این وجود این رنگ، باعث تحریک شده و استرس ایجاد میکند. با این اوصاف بهتر است در اتاق های کنفرانس خود از رنگ زرد استفاده نکنید. این رنگ تا حدی تنش زا است. با این وجود استفاده از نوع پررنگ تر از آن برای اتاق انتظار در شرکت ها توصیه میشود.

خاکستری

از دیگر مکمل های رنگ سفید، میتوان به خاکستری اشاره کرد. این رنگ علیرغم ماهیت خنثی خود، تمرکز را بالا میبرد. این تم رنگی مناسب افراد خلاق میباشد. تا حد زیادی انرژی محیط را حفظ و ذخیره میکند. اگر در رنگ دیوارهای خود از این رنگ استفاده نکرده اید، ناراحت نباشید. ما این رنگ را جهت استفاده در میز و صندلی هایتان به شما توصیه میکنیم. این رنگ کمترین فشار را به چشم شما وارد میکند. کار در ساعت های متمادی شما را خسته و بی حال نمیکند.

قرمز

اگر محیط صمیمی دارید و تحرک و ذهن فعال اولویت شماست بهتر است در کنار سفید از رنگ قرمز استفاده کنید. این رنگ هیجان زیادی را به محیط کار شما میاورد. بیشتر مناسب شرکت های صنعت ساختمان میباشد. همچنین در محیط های ورزشی هم راندمان را بالا میبرد. استفاده از این رنگ در کنار سفید و مشکی فضای مدرنی را ایجاد میکند.

دکوراسیون اداری دکوراسیون اداری

سبز

تا حالا به این موضوع فکر کردین که در طول روز چه رنگی را بیشتر میبینید؟ رنگ سبز، رنگی است که زیاد در اطراف خود میبینید. این رنگ حس سبکی به شما میدهد. محیط را آرام و صلح آمیز میکند. اگر از این رنگ در دیوارهای شاخص اتاق کار استفاده کنید، محیط را متعادل تر میکند. این رنگ در کنار حس آرامش، محیط را گرم و صمیمی میکند. برای استفاده در محیط های رسمی، از سبز تیره تر استفاده کنید.

دکوراسیون اداری

رنگ روشن تر آن مناسب سنین مختلف میباشد. این رنگ حسی از کمک به دیگران را به مشتریان منتقل میکند. تا حد زیادی استرس را کاهش میدهد و خاطی آسوده را برای پرسنل و متصدیان ایجاد میکند. با تلفیق رنگ سبز و سفید محیطی شاد و در عین حال گرم را ایجاد میکنید.

بنفش

نوبتی هم باشد، نوبت به رنگ بنفش میرسد. رنگی که امروزه طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. این رنگ هم در دکوراسیون مدرن و هم در مکان های کلاسیک استفاده میشود. برای دکوراسیون مدرن، میتوان از ترکیب این رنگ با رنگ های سفید، خاکستری و مشکیاستفتده کرد. برای فضای کلاسیک هم ترکیب این رنگ با طلایی توصیه میشود. به راحتی میتوان این رنگ را با استیل نقره ای و طلایی ست کرد. این رنگ به شدت روی مخاطبان تاثیر میگذارد. اعتماد به نفس پرسنل را بالا میبرد. نشاط و انگیزه را در بین کارمندان بالا میبرد.

رنگ مناسب در دکوراسیون اداری

آبی

اگر به دنبال تمرکز و بهره وری بالا هستید آبی رنگ مناسبی است. این رنگ معمولا در شرکت های بزرگ و دفاتر رسمی استفاده میشود. این رنگ مناسب برای اتاق فکر میباشد. از مکمل های این رنگ میتوان به زرد و سبز اشاره کرد. استفاده از این رنگ به مهارت نیاز دارد. با این حال این رنگ تا حد زیادی به کسب و کارتان اعتبار میبخشد.

دکوراسیون اداری

قهوه ای

نوبتی هم باشد، نوبت به اتاق مدیریت میرسد. این اتاق، مهمترین اتاق در هر شرکت و سازمانی است. این اتاق قلب تصمیم گیری یک شرکت میباشد. علاوه بر آرامش این اتاق باید برای مشتریان چشم نواز نیز باشد. بسته به نوع کاری که انجام میدهید، باید حس لوکس بودن را در دکوراسیون خود به دیگران منتقل کنید. پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ طلایی در کنار این رنگ میباشد.

همانگونه که در تصویر مشاهده میکنید رنگ طلایی با قهوه ای تلفیق شده است. این ترکیب رنگ علاوه بر مدرن بودن، فضایی لوکس را ایجاد میکند. از تلفیق این دو رنگ با خاکستری میتوانید فضا را کمی سنگین تر کنید. در کنار این ترکیب رنگ بهتر است از نور خطی زرد و ملایم استفاده کنید. این کار باعث میشود فضای شما برای مخاطبین کسل کننده نباشد.

جمع بندی

انتخاب رنگ مناسب در دکوراسیون اداری از عناصر مهم در چیدمان و راندمان کاری میباشد. برای این کار مطالعه ای اجمالی روی رنگ های غالب داشته باشید. بر خلاف تصور عموم این کار هزینه بر نیست. اینکار نیاز به دانش و البته کمی ذوق هنری دارد. تیم طراحی شرکت فرم نیازهای شما را در نظر گرفته و بر اساس آن بهترین گزینه را به شما معرفی میکند. ارگ به دنبال شروع هستید، از همینجا شروع کنید. اگر نیاز دارید ترکیب رنگ را در محیط های بیشتری ببینید، کافیست به پیج اینستاگرام ما سر بزنید.