© تمام حقوق متعلق به ایده فرم است.

 
مبلمان اداری مدرن

مبلمان اداری مدرن

مبلمان اداری مدرن مناسب

با تغییر در کسب و کار های امروزی مبلمان اداری مدرن جایگاه ویژه ای را در دکوراسیون اداری پیدا کرده است. در گذشته بیشتر از مبلمان اداری کلاسیک استفاده میشد. اما اکنون با وضعیت اقتصادی شرکت های جدید و کوچک تر شدن فضاهای کاری، مبلمان کلاسیک انتخاب چندان مناسبی نمیباشد. اکثرا مبل های کلاسیک به دلیل نوع طراحی خاص خود در ابعاد بزرگ میباشد. همچنین فضای زیادی را اشغال میکند. توصیه شرکت فرم به شرکت های کوچک، استفاده از مبلمان مدرن میباشد.

انتخاب میز مناسب

برای خرید میز مناسب تا جای ممکن استانداردها را در نظر بگیرید. ارتفاع میز باید به گونه ای باشد تا از نشستن طولانی مدت پشت آن خسته نشوید. عرض میز نیز باید به گونه ای باشد تا موقع دسترسی به وسایل مجبور به خم شدن نشوید. همچنین نباید عرض میز به گونه ای باشد که وسایل به سختی جا شود. طول میز نیز باید به گونه ای باشد تا علاوه بر دسترسی آسان، فضای کافی برای دفتر و سایر وسایل خود داشته باشید.

رنگ و متریال مناسب

بعد از در نظر گرفتن استاندارها برای سایز میز، جنس میز نکته ی قابل توجهی است. جنس میز تا حدامکان باید ضدخش باشد. تا در صورت استفاده ی مداوم در ساعت های متداول آسیب نبیند. در دکوراسیون مدرن بیشتر از شیشه برای صفحه ی میز استفاده میشود. همچنین میتوان از ام دی اف با روکش های پلی گلاس و یا های گلاس استفاده کنید. ام دی اف علاوه بر هزینه ی پایین، میتواند تنوع زیادی را هم ایجاد کند. در تصویر زیر نمونه ای از صفحه برای میزهای مدرن را مشاهده میکنید. این میز علاوه بر ضدخش بودن، بسیار شیک است.

میز اداری مدرن

از میزهای گروهی بهره ببرید

برخلاف گذشته که هریک از کارمندان دارای اتاق مجزا بودند، امروزه فضاها محدود تر شده است. سیستم های اداری بیشتر به سمت فضای کار گروهی رفته است. استفاده ی حداکثر از فضا یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید در نظر گرفته شود. استفاده ی گروهی از یک فضا بدون اینکه مشکلی برای سایرین ایجاد شود، مسئله ی مهمی است. پیرامون این موضوع، شرکت فرم  طراحی مینیمال را برای میزهای خود برگزیده است. این میزها علاوه بر سادگی، مقرون به صرفه نیز میباشد. همچنین مدرن بوده و در فضا صرفه جویی میکند.

مبلمان اداری مدرن

 همانطور که مشاهده میکنید، در طراحی میزهای بالا، کاهش فضا و فاصله ی استاندارد رعایت شده است. علاوه بر اینکه فضای گروهی ایجاد شده است، حریم شخصی افراد نیز حفظ شده است.

انتخاب صندلی مناسب

بعد از انتخاب میز مناسب نوبت به صندلی راحت میرسد. کارمندان بیشتر ساعات کاری خود را با نشستن روی صندلی میگذرانند. پس صندلی میتواند نقش بسیار مهمی در بالا بردن راندمان کارکنان داشته باشد. بهتر است در انتخاب صندلی، اصول آرگونومی را نیز در نظر بگیرید.  این درستی انتخاب نه تنها در صندلی کارمندی، بلکه در صندلی های اتاق کنفرانس و مدیریت نیز باید باشد.

انتخاب فایلینگ مناسب

بعد از انتخاب میز و صندلی، نیاز به کمد مناسب جهت دسته بندی وسایل میباشد. با توجه به فضای موجود، میتوانیم از کتابخانه، ساید، فایل و بوفه مناسب استفاده کنیم. در انتخاب هر یک از این متعلقات باید در درجه ی اول به چیدمان خود توجه کنیم. هر یک از میزهای اداری قطعا در ست خود تعدادی از این کمد ها را دارد. انتخاب مناسب ترین کمد که کمترین فضا را اشغال کند، از مهمترین موضوعات میباشد. کمد در فضای گروهی باید به گونه ای باشد که مانع رفت و آمد نشود. علاوه بر آن تا حد امکان در دسترس باشد. این موضوع تا حد چشمگیری سرعت کار را بالا میبرد.