© تمام حقوق متعلق به ایده فرم است.

 
دکوراسیون اداری

تاثیر گیاهان در دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری موضوع مهمی است که این روزها به آن توجه ویژه ای میشود. جالب است بدانید در کنار مبلمان اداری، گزینه های دیگری نیز وجود دارد. یکی از عناصر مهم در دکوراسیون اداری استفاده از گیاهان آپارتمانی میباشد. گیاهان علاوه بر روح و روان کارمندان، بر روی جسم آنها نیز تاثیر به سزایی دارد.

کاهش استرس و خستگی

در درجه ی اول استفاده از گیاهات، تا حد زیادی خستگی و استرس کارمندان را کاهش میدهد. تحقیقات انجام شده در بیمارستان ها این نکته را به خوبی نشان میدهد. وجود گیاهان باعث کاهش درد شده و اضطراب و کسالت را به میزان چشمگیری کاهش میدهد. با همین هدف در بسیاری از بیمارستان ها از گل و گیاهان استفاده میشود.

افزایش خلاقیت کارمندان

وجود گیاهان در محیط کار علاوه بر افزایش جذابیت محیط تا 15 درصد نیز عملکرد کارکنان را بالا میبرد. گیاهان تا حد زیادی انرژی افراد را بالا میبرند. ذهن را تا حد زیادی آرام میکنند تا بهترین تصمیم گیری ها انجام شود. در بعضی از شرکت ها نگهداری از گیاهان به خود کارمندان سپرده میشود. انتخاب یک گیاه و مراقبت از آن حس مسئولیت پذیری را بین پرسنل بالا میبرد. همچنین حس رقابتی سالم در بین کارکنان را ایجاد میکند.

 

افزایش کارایی و بهره وری کارمندان

که گیاهان طبیعی به تمرکز افراد کمک می کنند و میزان سلامتی آنها را ۴۷ درصد افزایش می دهد. همچنین گیاهان می توانند میزان بهره وری افراد را تا ۳۸ درصد و خلاقیت آنها را ۴۵ درصد افزایش دهند.به گفته محققان گیاهان عناصر غیر ضروری محیط های کاری نیستند،بلکه باعث آسایش روانی و بهبود کسب و کار می شوند.

تصفیه کردن محیط کار

علاوه بر تاثیر روی کارمندان، گیاهان نیز میتوانند تا ۸۷ درصد مواد سمی هوا را کاهش دهند. طبق مطالعات انجام شده، وجود باکتری ها در فضاهای شامل گیاهان ۵۰ تا ۶۰ درصد کمتر میباشد. تجهیزات اداری شامل مبلمان اداری و همچنین پرینترها، کامپیوترها و سایر دستگاه ها مقدار زیادی سموم و گازهای کربن دی اکسید را وارد هوا میکنند. این گازها به شدت سلامتی انسانها را به خطر میندازند. استفاده از گیاهان در چنین محیطی به عنوان تصفیه کننده ی هوا، در جذب سموم و تولید اکسیژن موثر میباشد. این گیاهان باعث تمیزی هوا میشوند و هوایی تمیز و قابل تنفس را ارائه میدهند.

آلودگی صوتی

شاید تا به حال از این جنبه به وجود گیاهان در محل کار خود توجه نکرده باشید. با این وجود گیاهان میتوانند جاذب صدا باشند. گیاهان صداهای مزاحم در بک گراند محیط را دفع میکنند. همین امر باعث افزایش تمرکز و کارایی کارکنان میشود. گلدان های بزرگ در گوشه های سالن بهترین عملکرد را به نمایش میگذارند.

دکوراسیون اداری

همانطور که میبینید در این پروژه برای جلوگیری از نویز تا حد امکان از گیاهان در دکوراسیون اداری استفاده شده است. برای مشاهده ی بیشتر موارد استفاده از گیاهان میتوانید به صفحه ی اینستاگرام شرکت فرم مراجعه نمایید.

زیبایی دکوراسیون محل کار

این دلیل استفاده شاید اولین علتی باشد که به ذهن افراد خطور میکند. زیبایی طبیعی که میتوان از گیاهان قابل جایگزینی با هیچ یک از المان ها نمیباشد. همچنین در کنار گیاهان میتوان سایر مبلمان اداری و دیوارپوش و پرده ها را با آن هماهنگ کرد. این موضوع به هارمونی چیدمان کمک به سزایی میکند.